e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Generowanie faktury po zakończeniu sukcesem Działania za pomocą modułu Automatyzacja
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Automatyzacja, Działania
Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zamówieniem powstawała akcja – np. był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Od wersji 45.0.0 systemu InsERT nexo dodano możliwość automatycznego wystawienia dokumentu faktury sprzedaży VAT do Działania (przykładowo opisywane będzie działanie typu Wiadomość o rodzaju Oferta).
Uwaga! Należy pamiętać, że dla czynności Utwórz fakturę VAT sprzedaży wymagana jest aktywna licencja Subiekta nexo.
Aby utworzyć automat wykorzystujący nową funkcjonalność, należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Po zapisaniu obiektu – Działanie.
3. W sekcji Warunki wykonania dodać warunki:
-
Obiekt posiada wartość – Rodzaj: Oferta (Wiadomość)
-
Działanie zostało zakończone – Rodzaj: Sukces
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Utwórz fakturę VAT sprzedaży.
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania, wykonawcy czynności i momentu wykonania automatu. Opcjonalnie umożliwić wykonywanie ręczne w module dla ról. Zapisać automat.
Uwaga! W celu poprawnego wygenerowania automatu w dokumencie Działania powinny znajdować się pozycje Asortymentu oraz uczestnicy Działania.
Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy technicznej: Przykładowe wykorzystanie automatów w Gestorze nexo.