Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz i Rewizor nexo – Obsługa Pracowniczych Planów Kapitałowych

Ostatnia modyfikacja: 23.02.2023

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: Pracownicze Plany Kapitałowe

Programy Rachmistrz nexo i Rewizor nexo zapewniają obsługę wynagrodzeń z tytułu umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych. Aby włączyć obsługę PPK, należy:

1. Z listy modułów wybrać Ewidencje dodatkoweKonfiguracja, a następnie odnaleźć Parametry PPK i poprawić.​


2. Włączyć znacznik Podmiot zatrudniający jest objęty Pracowniczymi Planami Kapitałowymi, co spowoduje pojawienie nowych pól:​​

  • Wpłata podstawowa i dodatkowa pracodawcy, wpłata podstawowa pracownika: wartości procentowe odpowiednich wpłat.

  • Termin dokonywania wpłat do PPK: w zależności od terminu faktycznego przekazywania wpłat do PPK wpłaty pracodawcy do PPK będą podstawą opodatkowania w bieżącym wynagrodzeniu (opcja w miesiącu wypłaty wynagrodzenia – podatek liczony w bieżącej wypłacie) lub dopiero w wynagrodzeniu wypłacanym w miesiącu przekazania wpłat do PPK (opcja do 15. dnia następnego miesiąca – podatek liczony w miesiącu dokonania wpłaty do PPK).​​

  • Instytucja finansowa: instytucja, z którą zawarto umowę o zarządzanie PPK.​


Po objęciu firmy Pracowniczymi Planami kapitałowymi należy wskazać pracowników będących uczestnikami programu w tym celu:

3. Przejść do modułu Pracownicy, wskazać z listy pracownika i kliknąć Popraw.

 

4. Przejść na zakładkę PPK i zaznaczyć Uczestnik PPK.

 

5. Uzupełnić takie dane jak: Numer w ewidencji PPK, Numer nadany przez IF, oraz stawki pracownika i pracodawcy. Zapisać zmiany.

 

Dane o wysokości wpłaty na PPK znajdują się m.in. na wypłacie lub rachunku.


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki