e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – W jaki sposób ustawić domyślne urządzenie na stanowisku?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Urządzenia zewnętrzne
Słownik stanowisk pracy wykorzystywany jest w przypadku wielu stanowisk komputerowych pracujących sieciowo. Można w nim przypisać konkretne urządzenia zewnętrzne takie jak drukarka fiskalna, terminal płatniczy lub waga do stanowiska i oddziału.
Przykład: W firmie istnieją dwa stanowiska DESKTOP0008 i DESKTOP0009. Do każdego z tych komputerów podłączona jest inna drukarka fiskalna. Aby program wybierał odpowiednie urządzenie fiskalne w zależności, na którym stanowisku (komputerze) zaloguje się użytkownik, należy:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Stanowiska pracy, następnie kliknąć Dodaj.
2. W polu Stanowisko podać nazwę komputera w sieci lokalnej. W polu Serwer wybrać Serwer urządzeń zewnętrznych. W polu Drukarka wskazać odpowiednie urządzenie. Opcjonalnie wskazać Oddział. Zapisać zmiany.
3. Dodać kolejny wpis w słowniku dla drugiego stanowiska analogicznie do punktu 2.
Poprzez przycisk Testuj można, zweryfikować wprowadzone zmiany.
Na liście wyświetlone zostaną wszystkie komputery dostępne w sieci lokalnej.
Uwaga! W celu akceptacji wprowadzonych zmian należy ponownie uruchomić program na danym stanowisku.