Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt GT – Jak dodać indywidualne mapowanie nazwy towaru?

Ostatnia modyfikacja: 28.09.2023

Program: InsERT GT, Subiekt GT

Kategoria: Asortyment, KSeF

Uwaga! Moduł e-Faktur zakupu jest dostępny w ramach Laboratorium ​InsERT GT i obsługi Krajowego Systemu e-Faktur. Opis aktywacji funkcjonalności związanych z obsługą KSeF znajduje się tutaj.​

Na zakładce Zakupy znajdują się podstawowe informacje dotyczące dostawców, u których kupowany jest w dany asortyment. Nazwa, jaką posługuje się dostawca, jest informacją bazową dla tzw. mapy powiązań towarowych, która jest wykorzystywana podczas obsługi faktur elektronicznych odbieranych z Krajowego Systemu e-Fakturowania. 

Mapa powiązań towarowych to przede wszystkim dodatkowe dane wykorzystywane przez mechanizm odpowiedzialny za rozpoznawanie i dopasowywanie pozycji towarowych zapisywanych na e-Fakturach do kartotek towarowych istniejących w systemie Subiekt GT. 

Mechanizm ten jest uruchamiany podczas generowania faktur zakupu na podstawie e-Faktur odebranych z KSeF. Po rozpoznaniu wystawcy e-Faktury, dzięki informacjom zapisanym w mapie powiązań towarowych, mechanizm jest w stanie automatycznie dopasować kartotekę towarową systemu do nazwy towaru zapisanej w danych e-Faktury. 

Przykład wykorzystania:

Nazwa towaru, używana zapisana w kartotece systemu Subiekt GT, to „Cement workowany 32,5”. Cement ten kupowany jest od dostawcy A, który sprzedaje go pod nazwą „Cement 32,5 - 25 kg ” oraz od dostawcy B, który używa nazwy „Cement - worek 25 kg”. Dodając w kartotece towaru „Cement workowany 32,5” dwa mapowania nazw towarowych używanych przez dostawców A i B, pozycje e-Faktur zostaną automatycznie skojarzone z właściwą kartoteką towarową w czasie przekształcania odebranych e-Faktur w faktury zakupowe, mimo braku zgodności nazw używanych przez Subiekta GT i dostawców. 

W celu dodania indywidualnego mapowania jednostek miary należy:

1. Przejść do modułu Towary i usługi. Następnie kliknąć Popraw na wybranej kartotece.


2. Przejeść na zakładkę Zakupy. W sekcji dostawcy kliknąć Dodaj.


3. W polu Dostawca, wskazać dostawcę.


4. Wybrać dostawcę z listy i kliknąć OK.


5. W polu Nazwa u dostawcy uzupełnić nazwę towaru, której używa dostawca. Opcjonalnie wpisać dane w sekcji Mapowanie jednostki miary. Artykuł e-Pomocy technicznej opisujący ten aspekt znajduje się tutaj.

 

W przypadku, gdy dany towar jest dostarczany przez kilku dostawców, można dodać kolejny zapis, powtarzając kroki 1-5.



Uwaga! Mapowanie powiązań towarowych może być uzupełniane przez system automatycznie na podstawie wyborów karotek towarowych dokonywanych przez użytkownika w czasie przekształcania e-Faktur w dokumenty zakupu. Automatyczny zapis mapowań można włączyć lub wyłączyć w Parametrach e-Faktur​. ​

Artykuł należy do zbioru tematów e-Pomocy tech​nicznej dotyczących obsługi KSeF w programie Subiekt GT​.​

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki