e-Pomoc techniczna
Subiekt GT – Jak włączyć automatyczny odbiór e-Faktur?
Program: InsERT GT, Subiekt GT
Kategoria: KSeF, Laboratorium
Uwaga! Moduł e-Faktur zakupu jest dostępny w ramach Laboratorium InsERT GT i obsługi Krajowego Systemu e-Faktur. Opis aktywacji funkcjonalności związanych z obsługą KSeF znajduje się tutaj.
W Subiekcie GT istnieje możliwość ustawienia automatycznego, cyklicznego sprawdzania, czy pojawiły się nowe dokumenty i pobierania ich do systemu. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Administracja – Parametry. Z listy parametrów wybrać e-Faktury.
2. Aktywować import e-Faktur, zaznaczając w sekcji Pobieraj e-Faktury z KSeF, dla których moja firma jest: nabywcą i/lub występuje w innej dowolnej roli. Określić datę, od której program ma pobierać dokumenty. Kliknąć OK.
3. Zaznaczyć opcję Automatycznie co i określić o ile minut program będzie sprawdzał, czy istnieją nowe dokumenty do odbioru.
4. Opcjonalnie zaznaczyć ustawienie Po uruchomieniu programu decydujące o tym, czy program będzie sprawdzać, czy podatnik otrzymał nowe dokumenty w momencie uruchomienia programu.
5. Kliknąć OK w celu zapisania zmian.
W przypadku dostępnych e-Faktur program będzie informował o tym fakcie wyświetlając stosowny komunikat w pasku narzędzi.