e-Pomoc techniczna
Jak zainstalować pakiet przykładowych pluginów modułu Automatyzacja?
Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Automatyzacja, Dekretacja dokumentów, Wynagrodzenia
Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało działanie – był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS.
Zainstalowanie pakietu przykładowych pluginów Automatyzacji, umożliwia wykorzystanie w nowo dodawanych automatach czynności takich jak:
- Nalicz wynagrodzenia;
- Przypomnij o końcu badań lekarskich;
- Wyczyść ślad rewizyjny;
- Wyślij SMS o zbliżającym się terminie płatności.
Do poprawnego działania przykładowych pluginów modułu Automatyzacja wymagana jest wersja systemu InsERT nexo 42.0.1 lub wyższa oraz aktywny abonament na moduł Automatyzacja. W celu instalacji przykładowych pluginów modułu Automatyzacja należy:
1. Pobrać plik instalatora z tego miejsca.
2. Uruchomić pobrany plik instalatora jako Administrator.
3. Kliknąć Dalej.
4. Kliknąć ponownie Dalej.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/12003/3s.png)
5. Wskazać dane dostępowe serwera SQL, na którym znajdują się podmioty i kliknąć Połącz.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/12003/4s.png)
6. Zaznaczyć podmioty (bazy danych), dla których mają zostać zainstalowane przykładowe pluginy Automatyzacji. Do szybkiego wyszukiwania podmiotów służy pole Filtruj.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/12003/5s.png)
7. Po poprawnej instalacji zostanie wyświetlony stosowny komunikat. Kliknąć Zakończ.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/12003/6s.png)
W celu wykorzystania nowych czynności w module Automatyzacja należy:
Uruchomić podmiot, do którego zostały zainstalowane przykładowe pluginy. Następnie przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/12003/7s.png)
W sekcji Uruchamianie wybrać Według harmonogramu.
Kliknąć przycisk Wybierz czynności w sekcji Czynności do wykonania. Na rozwijanej liście wyświetlą się 4 dodatkowe czynności, które można wykorzystać przy tworzeniu własnych automatów.