e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak utworzyć automat zapisujący wynik wyliczenia raportu własnego na dysku?
Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Automatyzacja
Od wersji 40.0.0 InsERT nexo automat wykonywany zgodnie z harmonogramem umożliwia zapisywanie raportu własnego na dysku. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, koniecznie jest dodanie do systemu Raportu własnego SQL (opcja dostępna wyłącznie w wersji PRO). Aby utworzyć automat, który zapisuje raport własny (w opisywanym przykładzie będzie to raport sprzedaży, który będzie zapisywany w dni robocze o 6:00), należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Według harmonogramu.
3. W sekcji Harmonogram wprowadzić cykl powtarzania automatu. W tym przypadku będzie to każdy dzień roboczy o 6:00.
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić – Zapisz raport własny na dysku. Następnie wskazać: Raport – raport własny i Folder, w którym będzie zapisywany raport.
Dodatkowo użytkownik może ustalić zachowanie programu w przypadku wyliczenia raportu, który nie zawiera danych. Opcja – Format, umożliwia wskazać, w jakim formacie raport będzie zapisywany na dysku. Użytkownik ma do wyboru 2 opcje: CSV lub XLSX.
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania i wykonawcy czynności. Zapisać automat.
Artykuł należy do zbioru zagadnień Przykładowe wykorzystanie automatów w systemie InsERT nexo.