Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak utworzyć automat zapisujący wynik wyliczenia raportu własnego na dysku?

Ostatnia modyfikacja: 08.12.2022

Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Automatyzacja

Od wersji 40.0.0 InsERT nexo automat wykonywany zgodnie z harmonogramem umożliwia zapisywanie raportu własnego na dysku. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, koniecznie jest dodanie do systemu Raportu własnego SQL (opcja dostępna wyłącznie w wersji PRO). Aby utworzyć automat, który zapisuje raport własny (w opisywanym przykładzie będzie to raport sprzedaży, który będzie zapisywany w dni robocze o 6:00), należy:​

1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkoweAutomatyzacja i kliknąć  DodajAutomat.


2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Według harmonogramu.


3. W sekcji Harmonogram wprowadzić cykl powtarzania automatu. W tym przypadku będzie to każdy dzień roboczy o 6:00.


4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić – Zapisz  raport własny na dysku. Następnie wskazać: Raport – raport własny i Folder, w którym będzie zapisywany raport.

Dodatkowo użytkownik może ustalić zachowanie programu w przypadku wyliczenia raportu, który nie zawiera danych. Opcja – Format, umożliwia wskazać, w jakim formacie raport będzie zapisywany na dysku. Użytkownik ma do wyboru 2 opcje: CSV lub XLSX.


5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wyko​nania i wykonawcy czynności. Zapisać automat​​​​.



Artykuł należy do zbioru zagadnień Przykładowe wykorzystanie automatów w systemie InsERT nexo​​.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki