Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak wysłać raport własny na podstawie harmonogramu w module Automatyzacja?

Ostatnia modyfikacja: 08.12.2022

Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Automatyzacja, Komunikacja, Raporty

​Od wersji 40.0.0 InsERT nexo automat wykonywany zgodnie z harmonogramem umożliwia dołączanie raportu własnego do wiadomości e-mail. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, koniecznie jest dodanie do systemu Raportu własnego SQL (opcja dostępna wyłącznie w wersji PRO) oraz skonfigurowanie klienta poczty nexo. Aby utworzyć automat, który wysyła raport własny (w opisywanym przykładzie będzie to raport sprzedaży, który będzie wysyłany w dni robocze o 6:00), należy:

1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkoweAutomatyzacja i kliknąć  DodajAutomat.


2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Według harmonogramu.


3. W sekcji Harmonogram wprowadzić cykl powtarzania automatu. W tym przypadku będzie to każdy dzień roboczy o 6:00.


4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić – Wyślij raport własny. Następnie wskazać:

  • Raport – raport własny

  • Szablon wiadomości​

  • ​Konto pocztowe nexo

  • Adresat

Dodatkowo użytkownik może ustalić, czy raport ma być wysyłany natychmiastowo​ oraz zachowanie programu przypadku wyliczenia raportu, który nie zawiera danych. Opcja – Dołącz raport jako, umożliwia wskazać, w jakim formacie raport będzie załączany do wiadomości. Użytkownik ma do wyboru 3 opcje: CSV, XLSX lub raport w treści wiadomości e-mail (bez załącznika).


5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wyko​nania i wykonawcy czynnościZapisać automat.


​Artykuł należ​​y do zbioru zagadnień ​Przykładowe wykorzystanie automatów w systemie InsERT nexo​​​.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki