e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak wysłać raport własny na podstawie harmonogramu w module Automatyzacja?
Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Automatyzacja, Komunikacja, Raporty
Od wersji 40.0.0 InsERT nexo automat wykonywany zgodnie z harmonogramem umożliwia dołączanie raportu własnego do wiadomości e-mail. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, koniecznie jest dodanie do systemu Raportu własnego SQL (opcja dostępna wyłącznie w wersji PRO) oraz skonfigurowanie klienta poczty nexo. Aby utworzyć automat, który wysyła raport własny (w opisywanym przykładzie będzie to raport sprzedaży, który będzie wysyłany w dni robocze o 6:00), należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Według harmonogramu.
3. W sekcji Harmonogram wprowadzić cykl powtarzania automatu. W tym przypadku będzie to każdy dzień roboczy o 6:00.
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić – Wyślij raport własny. Następnie wskazać:
Dodatkowo użytkownik może ustalić, czy raport ma być wysyłany natychmiastowo oraz zachowanie programu przypadku wyliczenia raportu, który nie zawiera danych. Opcja – Dołącz raport jako, umożliwia wskazać, w jakim formacie raport będzie załączany do wiadomości. Użytkownik ma do wyboru 3 opcje: CSV, XLSX lub raport w treści wiadomości e-mail (bez załącznika).
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania i wykonawcy czynności. Zapisać automat.
Artykuł należy do zbioru zagadnień Przykładowe wykorzystanie automatów w systemie InsERT nexo.