Wróć do wyszukiwarki
e-Pomoc techniczna
Gestor nexo – Jak dodać automat tworzący fakturę pro forma do oferty za pomocą modułu Automatyzacja?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo
Kategoria: Automatyzacja, Oferty
Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zamówieniem powstawało działanie – np. był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Od wersji 42.0.0 systemu InsERT nexo dodano możliwość automatycznego wystawienia dokumentu faktury pro forma do oferty. Aby utworzyć automat wykorzystujący nową funkcjonalność, należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/11420/1s.png)
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/11420/1s.png)
2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Po zapisaniu obiektu – Oferta.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/11420/2s.png)
3. W sekcji Warunki wykonania dodać warunek Obiekt posiada wartość – Status: A – Zaakceptowana.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/11420/3s.png)
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Utwórz faktura pro forma.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/11420/4s.png)
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania, wykonawcy czynności i momentu wykonania automatu. Opcjonalnie umożliwić wykonywanie ręczne w module dla ról. Zapisać automat.
![](https://www.insert.com.pl/.media/e-pomoc/Zdjecia/11420/5s.png)
Artykuł należy do zbioru zagadnień e-Pomocy technicznej: Przykładowe wykorzystanie automatów w Gestorze nexo.