e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Jak przypisać domyślny scenariusz windykacyjny do klienta?
Program: Gestor nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Konfiguracja, Rozrachunki, Windykacja
Moduł Windykacja jest ewidencją wszystkich dokumentów windykacyjnych, czyli wezwań do zapłaty oraz not odsetkowych. Oba dokumenty tworzone są dla należności, dla których minął termin płatności. Od wersji 10 systemu InsERT nexo dostępne są dodatkowe narzędzia windykacji, które pozwalają na ewidencjonowanie etapów pracy związanej z windykowaniem należności. Użytkownik może dzięki nim tworzyć scenariusze postępowania z przeterminowanymi należnościami, co znacznie ułatwia cały proces windykacji. Aby przypisać domyślny scenariusz windykacyjny do klienta, należy:
1. Z menu wybrać Kartoteki – Klienci. Zaznaczyć klienta i kliknąć Popraw.
2. Przejść na zakładkę Płatności, a następnie w sekcji Windykacja kliknąć obok pola Scenariusz windykacji.
3. Wybrać z rozwijanej listy wybrać wcześniej utworzony scenariusz windykacyjny.
4. Zapisać zmiany.
Należy pamiętać, że zmiana tego ustawienia będzie miała wpływ tylko na nowo tworzone rozrachunki.
Więcej informacji dotyczących modułu Windykacja znajduje się w temacie e-Pomocy technicznej: InsERT nexo – Czym jest i do czego służy moduł Windykacja?