e-Pomoc techniczna
zarezerwuj.pl – Jak skonfigurować powiadomienia SMS o zmianie rezerwacji dla klientów?
Program: zarezerwuj.pl
Kategoria: Konfiguracja
Powiadomienia dla klientów umożliwiają natychmiastową reakcję na rezerwację i przesłanie dodatkowych informacji. Usługa jest płatna i w pełni konfigurowalna. Aby dostosować treść powiadomienia SMS z informacją o zmianie rezerwacji, należy:
Informacje o zakupie i pierwszej konfiguracji usługi SMS można znaleźć na witrynie Tutoriale InsERT.
Aby dostosować treść i warunki wysyłki powiadomienia SMS o zmianie rezerwacji, należy:
1. Przejść do menu Ustawienia – Powiadomienia SMS.
2. Na zakładce Powiadomienia dla klientów wybrać przycisk edytuj przy powiadomieniu o zmianie rezerwacji.
3. W oknie edycji treści powiadomienia istnieje możliwość edycji tematu i treści wiadomości.
Dla edycji treści udostępniono autoteksty, czyli zmienne, które wstawia się do edytowanej treści SMS, a podczas wysyłania wiadomości zostają one zamieniane na rzeczywiste dane, ułatwiające dostosowanie wiadomości do danych klienta i przesłaniu szczegółowych informacji dotyczących rezerwacji. Użytkownikowi udostępniono następujące pola automatyczne:
-
data – dzień zarezerwowanego terminu
-
godzina – godzina zarezerwowanego terminu
-
klient – dane klienta (imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail)
-
lista rezerwacji
-
nazwa firmy – nazwa publiczna pobierana z danych firmy
-
nazwa wydarzenia
-
płatność
-
pola dodatkowe – dodatkowe informacje zgodne z konfiguracją i wymaganiami pól dodatkowych
-
terminarz – nazwa terminarza z formularza rezerwacji
-
usługa – nazwa zarezerwowanej usługi
-
zasób – nazwa zarezerwowanego zasobu.
Aktualne zmiany wraz z informacją o szacowanej ilości znaków i liczbie użytych wiadomości prezentowane są poniżej w podglądzie wiadomości. Zmiany zapisać przyciskiem Zatwierdź.
4. Po zatwierdzeniu treści wiadomości należy pamiętać o przesunięciu suwaka powiadomienia o zmianie rezerwacji i zaktualizowaniu zmian.
Należy pamiętać o uzupełnieniu numeru telefonu podczas wprowadzania danych klienta, jeśli powiadomienie ma do niego dotrzeć. Pole numer telefonu można oznaczyć jako wymagane, a więcej informacji na ten temat można znaleźć w poniższym temacie e-Pomocy technicznej.
Informacje o możliwości darmowego przetestowania usługi, aktywując testowy pakiet 5-ciu wiadomości SMS można znaleźć w poniższym artykule e-Pomocy technicznej.