Aktualności biznesowe
Jak stworzyć opis produktu na stronę internetową?
![Jak stworzyć opis produktu na stronę internetową? Jak stworzyć opis produktu na stronę internetową?](/.cms/content/gallery/klienci_insert/pk_opis_produktu.png)
Konkurencja wśród internetowych sprzedawców jest bardzo duża, dlatego warto przyłożyć większą wagę do prezentacji produktu. Nawet jeśli klient jest wstępnie zainteresowany, to zbyt mała ilość informacji może spowodować, że zrezygnuje z zakupów. Jak więc stworzyć opis produktu, który przekona odbiorcę i wyróżni nasze ogłoszenie? Oto pięć elementów, które należy uwzględnić przy tworzeniu opisu produktu.
Wypisanie korzyści
Zamiast używać ogólnych i nic niemówiących przymiotników typu „najlepszy”, „wyjątkowy”, należy wymienić realne cechy, które odróżniają nasz produkt od innych i pokazać, w jaki sposób te cechy ułatwią klientowi życie.
Odpowiedni układ treści
Grafiki na samej górze, a tekst poniżej to nie jest dobre rozwiązanie – aby całość była bardziej atrakcyjna dla odbiorcy, lepiej przeplatać opis z obrazkami.
Odpowiednie formatowanie
Tekst powinien być czytelny, a jego formatowanie nie może zakłócać odbioru treści. Najlepiej używać jednej czcionki w nie za małym rozmiarze. Nie warto eksperymentować z kolorami – sprawdzają się klasyczne rozwiązania, czyli czarny lub ciemnoniebieski kolor liter na jasnym tle.
Balans między opisem towaru oraz resztą informacji
Możliwe, że po przeczytaniu opisu produktu, przed podjęciem decyzji o zakupie klient zechce sprawdzić informacje o sprzedawcy, opinie o przebiegu transakcji czy ogólną ocenę zadowolenia innych kupujących. Dlatego warto zadbać również o te informacje i odpowiednio zrównoważyć je z opisem produktu.
Oryginalny pomysł
Można podglądać, jak przedstawia swój produkt konkurencja, lecz zaprezentowanie towaru w podobny sposób nie wyróżni naszej oferty. Dlatego, oprócz powyższych elementów, liczy się też pomysł – im ciekawszy, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup u nas.