Opis zmian (53.0.1)
Uwaga!
- zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
- 20/12/2024
- Brak zmian dla wybranego programu
- 17/12/2024
-
Wprowadzono obsługę systemu kaucji na napoje w jednorazowych puszkach i butelkach PET oraz butelkach szklanych wielokrotnego użytku.
- W danych asortymentu, na zakładce "Opłaty" dodano nową sekcję odpowiadającą za dane towaru w systemie kaucyjnym. Wprowadzono także operacje zbiorcze pozwalające na dostosowanie danych asortymentu do systemu kaucyjnego.
- W edycji dokumentów Subiekta dodano nowe podsumowanie rozliczenia kaucji. Użytkownik widzi w nim wszystkie dane dotyczące zarówno doliczonych, jak i zwróconych kaucji. Z jego poziomu możliwe jest także przyjmowanie kaucji zwracanych za napoje, które nie są oferowane do sprzedaży w danym podmiocie, w tym odpadów opakowaniowych.
- Dodano nowy raport "Rozliczenie systemu kaucyjnego" spełniający ustawowe wymagania dotyczące jednostek handlowych w zakresie podsumowania obrotu kaucjami.
- Zmodyfikowano wydruki standardowe tak, aby wykazywały kwoty pobranych i zwróconych kaucji. Umożliwiono także uwzględnienie obrotu kaucjami na wydrukach niefiskalnych.
-
W POS-interfejsie dotykowym wprowadzono naliczanie kaucji zgodnie z danymi asortymentu z kartoteki. Dodano również polecenie umożliwiające rozliczanie zwrotów kaucji.
- Dla celów obsługi kaucji w KSeF zmieniono generowanie e-Faktur. Zgodnie z zaleceniami MF opakowania oraz kaucje nie są wykazywane jako pozycje dokumentu (w węźle FaWiersz), lecz wykazywane są w sekcji doliczeń i odliczeń (węzeł Rozliczenie).
- W mapie powiązań dokumentów wprowadzono wykazywanie doliczeń i odliczeń wynikających z obsługi systemu kaucyjnego.
-
Procedura unijna SMEW danych klientów dodano możliwość ewidencjonowania ich identyfikatorów podatkowych w ramach unijnej procedury SME.
Wprowadzono także określanie na dokumentach zakupu sposobu identyfikacji dostawcy za pomocą numeru SME. -
Kasowy PITJeśli zdecydujesz się na kasowe rozliczanie podatku dochodowego, ustaw ten sposób w Subiekcie, a dokumenty zostaną odpowiednio oznaczone dla celów księgowych.
- Zmiany w dokumentach Subiekta:
-
W konfiguracji faktur RR dodano możliwość ustawienia jednej, wskazanej stawki VAT, z jaką domyślnie będą wstawiane kupowane od rolnika towary, niezależnie od stawki przypisanej w kartotece.
- W zleceniach produkcyjnych odblokowano możliwość zmiany LP dla składników.
- Rozszerzono działanie uprawnienia "Zmiana domyślnej drukarki fiskalnej" tak, aby działało również w oknie drukowania dokumentu. Dotychczas dotyczyło wyłącznie zmiany drukarki fiskalnej w kontekście.
- Usunięto występowanie błędu "Zapis nie powiódł się". Pojawiał się on dla dokumentów oznaczonych jako podlegające pod MPP podczas podłączania przedpłaty pochodzącej ze zwykłej wpłaty bankowej w sytuacji, gdy użytkownik nie posiadał uprawnienia "Rozrachunki - Rozlicz MPP zwykłą spłatą".
- Na wydrukach przyjęć zewnętrznych, dla płatności odroczonej poprawiono błędne drukowanie rachunku bankowego z Mojej Firmy, zamiast z danych dostawcy.
- W widoku "Korekty i zwroty" modułu Sprzedaż usunięto błąd systemowy pojawiający po włączeniu filtra "Data ujęcia korekty".
- W edycji przychodu wewnętrznego (PW) poprawiono usuwanie asortymentu z dowiązanym opakowaniem zwrotnym. Dotychczas taka operacja mogła powodować błąd systemowy lub wstawienie się usługi jednorazowej.
- [PRO] Poprawiono wstawianie pozycji ze schowka do faktur zaliczkowych. Dotychczas nie powodziło się ono, gdy w parametrach schowka ustawiono wklejanie z rozbiciem na dostawy.
-
- Na liście zmian otwieranej w programach dodano przycisk umożliwiający pobranie i zainstalowanie nowej wersji nexo.
- Zmiany w dokumentach inwentaryzacyjnych:
- W gridzie pozycji dokumentu inwentaryzacji dodano możliwość włączenia kolumn:
- Różnica (ilościowa, między przychodem a rozchodem);
- Wartość netto oraz brutto przychodu;
- Wartość netto oraz brutto rozchodu;
- Wartość netto oraz brutto różnicy;
- Cena ewidencyjna. - Podczas edycji inwentaryzacji dodano walidację daty wykonania z datą aktualizacji stanów magazynowych. W przypadku niezgodności wyświetlane jest ostrzeżenie lub błąd w zależności od uprawnień użytkownika.
Dodano także nowe uprawnienia związane z tą funkcją:
"Zapis inwentaryzacji z datą wystawienia niezgodną z datą aktualizacji stanów magazynowych" oraz "Zapis inwentaryzacji z magazynem niezgodnym z magazynem pobierania stanów magazynowych". - Dla operacji wypisywania spisu dla towarów nieuwzględnionych w inwentaryzacji dodano możliwość jawnego wskazania daty generowanego spisu. Domyślnie program podpowiada datę aplikacyjną lub wykonania inwentaryzacji, gdy aplikacyjna jest późniejsza niż wykonania.
- Na gridzie spisów w dokumencie inwentaryzacji dodano możliwość włączenia kolumn: Kategoria, Tytuł, Podtytuł, Uwagi.
- W module Inwentaryzacja oraz w podglądzie dokumentu IW dodano operacje umożliwiające generowania spisów inwentaryzacyjnych dla zaznaczonego dokumentu. Dotychczas operacje te dostępne były jedynie z poziomu edycji dokumentu inwentaryzacji.
- Poprawiono wydajność wejścia w moduł inwentaryzacji, przeglądania w nim dokumentów oraz filtrowania ich. Dotychczas na dużych danych (rzędu kilkudziesięciu tys. kartotek) mogły występować problemy z długim czasem załadowania modułu.
- Poprawiono wydajność pobierania listy pozycji do dokumentu inwentaryzacji.
- Poprawiono wydajność zapisu inwentaryzacji po usunięciu dużej liczby pozycji.
- [PRO] W Sferze poprawiono brak sprawdzania blokady wyliczenia różnic w zamkniętej inwentaryzacji.
- [PRO] W edycji inwentaryzacji wprowadzono zabezpieczenie przed pojawianiem się nieuzasadnionego błędu o niepoprawnej rezerwacji, jaki występował w specyficznych scenariuszach po wycofaniu różnic inwentaryzacyjnych na podstawie kodów dostaw.
- W gridzie pozycji dokumentu inwentaryzacji dodano możliwość włączenia kolumn:
- Inne zmiany:
- W podglądzie e-Faktur poprawiono błędnie wyświetlane dane w sekcji "Rozliczenia" (dotyczy odliczeń i doliczeń do wartości dokumentu).
- Usunięto blokadę zmiany status fakturowania dokumentu magazynowego posiadającego wliczoną korektę kosztu magazynowego.
- [PRO] Na korektach kosztów magazynowych zmieniono sposób wyliczania i zaokrąglania wartości tak, aby zredukować prawdopodobieństwo groszowych różnic w stosunku do wartości wyliczanych w Podliczeniu okresu.
- Wprowadzono zabezpieczenie przed pojawianiem się błędu "Brak metody wyliczania cen", jaki pojawiał się po wywołaniu fakturowania przyjęć lub wydań magazynowych. Błąd pojawiał się, gdy zaznaczono jednocześnie dokument magazynowy wraz z jego korektą (np. PZ kPZ do niej).
- Wprowadzono zabezpieczenie przed błędem systemowym, jaki pojawiał się w czasie wprowadzania najniższej ceny sprzedaży asortymentu z poziomu cennika. Błąd występował przy włączonym śladzie rewizyjnym dla asortymentu.
- Do opisu funkcji znajdujących się w Laboratorium dodano ikony informujące o tym, w jakich programach funkcje te można uruchomić.
- W parametrach wiadomości SMS dodano nowy parametr, który pozwala na pomijanie ostrzeżenia o wyłączonej obsłudze polskich znaków.
- Na przychodach wewnętrznych (PW) powstałych ze zlecenia produkcyjnego montażu (ZPM) wystawionego w walucie obcej poprawiono wyświetlanie podsumowania "Wartość magazynowa", którego wartość była błędnie przemnażana przez kurs. Poprawiono także brak przepisywania kursu z ZPM do PW.
- W oknie wiadomości pocztowej dodano możliwość wklejania zrzutów ekranu za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl+V.
- W konfiguracji użytkowników zmieniono domyślną nazwę kolumny Rola U na Role użytkownika.
- Poprawiono błąd w automatyzacji, który powodował, że niektóre zaplanowane czynności w automacie nie były wykonywane, jeśli automat dotyczył noty korygującej.
- Do głównego okna programu dodano pasek informujący o niespełnionych wymaganiach systemowych, który będzie widoczny w podmiotach korzystających z SQL Server 2014.
- W automatach bazujących na asortymencie, dla warunku Stan wprowadzono wybór asortymentu z listy.
- Zabezpieczono program przed otwieraniem drugiej instancji w miejscach, w których skrót F12 jest wykorzystywany do innej operacji niż uruchomienie kolejnej instancji programu.
- Do Automatów dodano możliwość wyboru Raportu kasowego w kryterium "Po zapisaniu obiektu".
- Naprawiono problem objawiający się komunikatem o przekroczeniu czasu oczekiwania przy dearchiwizacji dużych baz danych.
- Poprawiono dopasowanie formatki edycji uprawnienia do zmiany wysokości okna.
- Zabezpieczono operację dodawania roli na podstawie uprawnień użytkownika wymogiem posiadania wersji PRO.
- Naprawiono problem, który w pewnych sytuacjach powodował ukrycie przycisku maksymalizacji okna.
- W widoku dokumentów cesji (funkcjonalność laboratoryjna) dodano kolumnę wskazującą status księgowy dokumentu cesji.
- Poprawiono błąd, który umożliwiał posiadanie w bazie danych kilku adresów głównych dla jednego klienta.
- Poprawiono działanie programu w przypadku problemów z komunikacją z serwisami InsERT. Wcześniej w przypadku problemów z komunikacją, wejście do każdego modułu programu mogło być znacznie wolniejsze.
- Polepszono informowanie o przyczynach niepowodzenia archiwizacji podmiotu w programie serwisowym.
- Naprawiono problem przy usuwaniu flagi podczas edycji obiektu. Wcześniej w takim przypadku usuwana była sama flaga, ale pozostawał ustawiony do niej komentarz.
- W oknie Drukowanie naklejek rozwiązano problem z brakiem zwracanych pasujących wartości dla wpisywanych fraz w polach: Drukarka, Cennik, Szablon, Sortowanie.
- Rozwiązano problem z wczytywaniem loga wzorców wydruku dokumentów w formacie JPEG.
- Poprawiono wydajność zapisu niektórych obiektów.
- Poprawiono obsługę podpisu cyfrowego EuroCert obsługującego certyfikat zawarty na nośniku fizycznym.
- Poprawiono operację pobierania informacji o nowościach aktualnej wersji programu, tak aby przy problemach w dostępie do serwerów Insertu nie opóźniała uruchomienia programu.
- Poprawiono podgląd wydruku wzorca Wezwanie do zapłaty w przypadku wystąpienia dokumentu bez naliczonych odsetek.
- Poprawiono wykazywanie kosztu magazynowego w obrazie księgowym korekty wydania zewnętrznego wystawionego w walucie.
- Integracja z systemami handlowo-magazynowymi
- Rozwój funkcji Przygotuj do wysyłki
- Poprawiono problem z działaniem funkcji Popraw dokument w oknie zbiorczego przygotowywania wysyłek dla paragonów.
-
Nadawanie przesyłek dla dokumentów WZDodaliśmy obsługę kolejnego dokumentu Subiekta w funkcji Przygotuj do wysyłki, realizowaną przez Sello NX. Dzięki niej pojawiła się także możliwość wysyłania zamówień realizowanych częściowo poprzez wydania zewnętrzne.
- Rozwój funkcji Przygotuj do wysyłki