Opis zmian (55.0.2)
Uwaga!
Pogrubiona czcionka - zmiany płatne
- ważne zmiany
- nagranie
Wersja 55.0.2 - 09/04/2025
- Brak zmian dla wybranego programu
Wersja 55.0.1 - 03/04/2025
-
Problemy z aktualizacją do 55.*.*Naprawiono błąd powodujący, że przy aktualizacji do wersji 55.*.* część nowych plików programu nie jest wgrywana na dysk, uniemożliwiając pracę.
- Poprawiono błąd uniemożliwiający wyliczenie raportu "Remanent na dzień", gdy w filtrze Cena wybrano funkcję wyliczania ceny.
Wersja 55.0.0 - 31/03/2025
-
Faktury zaliczkoweZmiany w fakturach zaliczkowych:
-
Wprowadzono możliwość oddzielnego korygowania każdej faktury zaliczkowej w ciągu, zamiast jednej korekty do całego ciągu.
- Rozwiązano problem z kursami walut podczas wystawiania korekty do ciągu wielu faktur zaliczkowych w walucie obcej. Od wersji bieżącej możliwe jest oddzielne korygowanie każdej faktury zaliczkowej, a co za tym idzie - stosowanie oddzielnych kursów dla każdej z nich.
- W parametrach typów dokumentów, dla faktur zaliczkowych umożliwiono opcjonalne zablokowanie możliwości zmiany specyfikacji asortymentowej w ciągu zaliczek tak, aby było to możliwe wyłącznie poprzez formalną korektę faktury zaliczkowej.
- Zmieniono działanie parametru opcjonalnie blokującego zmiany specyfikacji asortymentowej na fakturach zaliczkowych do zamówień. Dotychczas na fakturach zaliczkowych końcowych, przy włączonej blokadzie nie można było zmienić rozbicia na partie. Obecnie będzie to możliwe, o ile nie zmieni się ilość towaru na pozycji.
- W edycji faktur zaliczkowych cząstkowych zablokowano możliwość wpisywania kursu na pozycji dokumentu. Zmiana ta wynika z dostosowania dokumentu do wymogów KSeF - od drugiej wersji schematu faktury niedostępne jest wprowadzanie kursu dla pozycji tego typu dokumentu, możliwe jest jedynie przypisanie kursu do nagłówka dokumentu.
- Wprowadzono zabezpieczenie podczas ponawiania płatności terminalowej dla faktur zaliczkowych. Dotychczas w skomplikowanych scenariuszach użycia można było uszkodzić dane dokumentu, co skutkowało komunikatem: "Nie można ponowić płatności terminalowej ponieważ dokument jest unieważniony".
-
-
Zamawiając towary u dostawcy na podstawie istniejących zamówień od klientów, możesz teraz pomniejszać ilości (np. o stan magazynowy) lub powiększać tak, aby finalnie osiągnąć ilość minimalną lub optymalną.
- Wprowadzono możliwość korzystania z własnych pluginów do wyliczania ilości zamawianej u dostawcy na podstawie istniejących zamówień od klientów. Przykłady takich pluginów znajdują się w SDK.
- Poprawiono czas zapisu zamówień do dostawcy powstających podczas wykonywania kreatora zamówień do dostawcy.
- System kaucyjny:
- W kartotece asortymentu dodano operację zbiorczą przypisania podmiotu reprezentującego w systemie kaucyjnym.
- Zmieniono wygląd wydruków dokumentów handlowych (sprzedaż, zakup), magazynowych (wydania/przyjęcia zewnętrzne) oraz zamówień (od klientów, do dostawców) w zakresie wykazywania obrotu nieopodatkowanego. Zmiana ta ma na celu ujednolicenie sposobu prezentacji tych danych ze względu na system kaucyjny oraz KSeF. Od wersji bieżącej pod tabelką asortymentową prezentowana będzie wartość obrotu wynikająca z obrotu VAT, poniżej wartość doliczeń i odliczeń (z tytułu kaucji, opakowań, opłat nieopodatkowanych) i wreszcie wyróżniona sumaryczna kwota do zapłaty.
- Dla wzorców wydruku dokumentów sprzedaży, zakupu, magazynowych, zamówień oraz ofert dodano znacznik "Pokaż szczegóły kaucji", który odpowiada za drukowanie tabeli ze szczegółami kaucji naliczonych lub odliczonych na dokumencie.
- Pozostałe zmiany:
- W raporcie "Rozliczenie Funduszu Ochrony Rolnictwa" zmieniono wykazywanie ilości dla dokumentów nieopłaconych i spłacanych częściowo. Z informacji od KOWR w przypadku faktur RR opłacanych częściowo należy wykazywać ilości zerowe, dopiero ostatnia spłata powinna wykazać ilości faktyczne. Analogiczna zmiana nastąpiła dla zwykłych faktur zakupu rozliczających VAT kasowo.
- W dokumentach Subiekta umożliwiono stosowanie metod kasowych (do VAT lub/i do PIT), gdy na dokumencie występuje obrót opakowaniami (w tym uczestniczącymi w systemie kaucyjnym).
- Wprowadzono zabezpieczenia przed pojawianiem się problemów z występowaniem rezerwacji towarów, mimo braku dokumentów wprowadzających rezerwacje. Zmiany obejmują:
- naprawę popsutych rezerwacji w czasie konwersji danych do wersji 55.0.0 tak, aby wyeliminować taką sytuację u użytkowników nieświadomych występowania tego problemu;
- wprowadzenie constrainta na tabelę "Stany magazynowe", która zabezpiecza przed wprowadzaniem nieprawidłowych wpisów do tej tabeli;
- modyfikację wbudowanych procedur aktualizacji stanów magazynowych tak, aby były bezpieczniejsze i bardziej wydajne. - Dla dokumentów zakupu oraz przychodowych zmieniono sposób prezentacji pozycji rozchodowanych. Dotychczas były one wyświetlane kursywą, po zmianie dodatkowo mają szary kolor czcionki.
- [PRO] W sferze dla Subiekta nexo poprawiono błąd importu dokumentu z pliku EPP przy użyciu metody WypelnijNaPodstawieDanychEpp, polegający na traktowaniu dokumentu w pliku jako dokumentu od dostawcy, co powodowało niepoprawne ustawianie klienta na dokumencie przy komunikacji międzyoddziałowej.
- [PRO] W dokumentacji statycznych klas przechowujących identyfikatory typu GUID wbudowanych elementów Sfery dodano ich tekstowe reprezentacje. Ułatwi to użycie identyfikatorów np. w raportach SQL.
- Poprawiono działanie polecenia "Wystaw -> Zamówienie od klienta" wywoływanego na fakturze zakupu. Jeśli faktura ta powstała poprzez wystawienie jej do przyjęcia zewnętrznego, to na zamówienie (ze statusem R lub C) nie były przenoszone partie z dokumentu zakupu.
- [PRO] W Sferze dla Subiekta nexo zablokowano możliwość tworzenia własnych statusów dokumentów. Dotychczas istniała luka pozwalająca na taką operację.
- Poprawiono błąd nieprzenoszenia pełnej charakterystyki towaru występujący podczas przenoszenia danych z Subiekta GT.
- [PRO] Po wygenerowaniu pliku z deklaracją INTRASTAT dodano pytanie, czy program ma otworzyć folder z utworzonym plikiem.
- W raporcie "Rozliczenie opłat dodatkowych" poprawiono brak zwracania wyników raportu
- Podczas wystawiania zbiorczej korekty kosztów usunięto błąd zapisu dokumentów, gdy wystawiającym był użytkownik typu "inny".
- Poprawiono błąd w działaniu profilowania programu. Jeśli w profilu programu wyłączono opcję "Komplety", to nadal widoczne były polecenia montażu i demontażu (ZPM/ZPR).
- [PRO] W procesie kompletacji zamówień poprawiono błąd nieuwzględniania pozycji zrealizowanych mimo niewykonanego skutku magazynowego. Błąd występował wówczas, gdy parametr "Sposób wyliczania stanu realizacji" (w konfiguracji typów dokumentów) ustawiony był na "Tylko realizacje ze skutkiem magazynowym".
- [PRO] Podczas korzystania z klasyfikatorów wprowadzono zabezpieczenie przed błędem systemowym, jaki mógł się pojawiać podczas zwijania i rozwijania elementów klasyfikatora przy specyficznych warunkach.
- Skrócono czas zapisu danych asortymentu w bazach danych korzystających z vendero.
- [PRO] Poprawiono wydruk dokumentu Korekta Kosztu Dostawy, który po włączeniu drukowania objętości wykazywał jej nieprawidłową wartość.
- [PRO] Poprawiono występowanie błędu "NullReferenceException" podczas drukowania naklejek asortymentu na dokumentach lub rozbitego na partie za pomocą Sfery.
- W widoku "Korekty i zwroty" poprawiono wyświetlanie błędnego status korekty faktury zaliczkowej - zamiast "L" (zaliczkowa) wyświetlany był "W" (końcowa).
- W szablonach wiadomości pocztowej, w polach adresowych dodano nowe autoteksty: email wystawiającego dokument, email odbierającego dokument.
-
W oknie tworzenia wiadomości e-mail wprowadzono funkcję umożliwiającą zmianę nazwy załączników przed ich wysłaniem. Dzięki tej opcji można teraz łatwo dostosować nazwy plików do kontekstu wiadomości, co znacznie ułatwi odbiorcom identyfikację i organizację otrzymanych załączników.
- W widokach wielodokumentowych modułów: Sprzedaż, Zakup, Zamówienia, Zlecenia, Wydania, Przyjęcia uzupełniono brakującą operację "Wykonaj automat".
- Zoptymalizowano operację "Wysyłka danych do biura rachunkowego" dla dużej ilości dokumentów.
- W wielu miejscach w programie ulepszono wyszukiwanie tekstowe elementów z rozwijanej listy wyboru.
- Usunięto problem z desynchronizacją wybranego folderu wydruku w oknie drukowania podczas zmiany wzorca wydruku.
- Skorygowano literówki w nazwach niektórych uprawnień.
- W oknie Drukuj, w polu 'Wyślij e-mail' dodano informację, że funkcja adresowania na wiele adresów jest dostępna wyłącznie w pełnym kliencie poczty, gdy użytkownik próbuje wpisać więcej niż jeden adres e-mail.
- Poprawiono błąd polegający na braku możliwości nadania kategorii księgowej dla parametrów dekretacji automatycznej przy pierwszym dodaniu kontrahenta.
- Poprawiono zawijanie wierszy w okienku zbiorczego dodawania komentarzy.
- Poprawiono błąd polegający na automatycznej zmianie wartości w polu "Odebrał" na domyślnego przedstawiciela klienta w nocie księgowej w przypadku poprawy dokumentu.
- Poprawiono komunikat pojawiający się podczas aktualizacji w sytuacji, gdy kopiowanie plików nowej wersji zostanie przerwane z powodu błędu dostępu do jakiegoś pliku. Nowy komunikat zawiera ścieżkę do pliku blokującego aktualizację.
- Poprawiono problemy przy korzystaniu z ustawiania widoczności pól na formatkach i jednoczesnym wykorzystaniu przycisku maksymalizacji/minimalizacji okna.
- W wielu miejscach programu poprawiono obsługę niedostępności serwisów internetowych, z którymi komunikuje się InsERT nexo.
- Usunięto blokadę zmiany typu użytkownika. Zmiana typu będzie możliwa dla użytkownika, który nie wystawił żadnego dokumentu w programie.
- W module Bank wyłączono skrót dla dodawania działania typ telefon (CTRL+Shift+T). Teraz ten skrót będzie odpowiedzialny tylko za operację dekretacji automatycznej z potwierdzeniem.
- Wymieniono kontrolkę wykorzystywaną przy zakładaniu Konta InsERT oraz przy aktywacji i zakupie produktu. Obecnie program wykorzystuje w tych przypadkach kontrolkę WebView2.
- Poprawiono działanie kontrolki instynktu w przypadku bardzo szybkiego wprowadzania tekstu i jego zatwierdzenia, tak aby zawsze wybierała najlepiej dopasowany element.
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał korzystanie z treści zapisanych w słowniku komentarzy podczas tworzenia komentarzy dla niektórych obiektów, takich jak: inwentaryzacja, nota korygująca, nota odsetkowa oraz sprzedaż fiskalna.
- Poprawiono działanie opcji Wybrane w filtrach. Zaznaczenie bardzo dużej liczby elementów w takim filtrze mogło prowadzić do problemów z uruchomieniem widoku.
- Naprawiono operację zakładania konta InsERT z okna pojawiającego się przy uruchomieniu modułu Wiadomości SMS.
- Usunięto błąd, który w niektórych przypadkach uniemożliwiał przenoszenie wiadomości ze szkiców do wysłanych podczas wysyłania poczty z konta Gmail.
- Rozszerzono szyfrowanie wydruków, o dokumenty tworzone za pomocą automatyzacji.
- Do sygnatury obiektu dodano informacje przydatne dla osób tworzących dodatkowe rozwiązania do programu.
-
Dzięki formatowaniu warunkowemu na listach edycyjnych możesz dostosować wygląd dokumentów do własnych potrzeb. Wyróżnij pozycje dokumentu, które są dla Ciebie istotne.
- Wprowadzono drobną poprawkę wydajnościową związaną z wyświetlaniem dokumentów do podglądu.
- Usunięto błąd, który powodował nadpisywanie pliku podczas wydruku dokumentu i zapisu do pliku, mimo wybrania opcji ‘Anuluj’
- Zoptymalizowano wydajność poczty przy usuwaniu wiadomości, które zostały wcześniej usunięte na serwerze pocztowym.
- Usunięto powiadomienie informujące o wycofaniu wsparcia dla systemów operacyjnych Windows w wersji starszej niż 10.0.17763 (Windows 10 i Windows Server 2016). Programy nexo będą dalej współpracować z tymi wersjami Windows.
-
Dodano szereg usprawnień oraz obsługę zwrotów przy szczegółowym rozliczaniu poprzez plik CSV.
- Dla rozrachunków cesyjnych poprawiono wartość pokazywaną w kolumnie "Dokument oryginalny".
- W widokach modułu Rozliczenia cesji poprawiono wyliczanie kolumny "Do rozliczenia" dla zobowiązań.
- Zniesiono ograniczenie do podmiotów cesyjnych przy rozliczaniu poprzez operację "Rozlicz z fakturą zakupu."
- W widoku "Płatności kartą" poprawiono widoczność rozrachunków w sytuacji, gdy na dokumencie zakupu użyto dwóch form płatności o typie "Karta firmowa przy zakupie".
- W oknie rozliczania z plikiem CSV przeniesiono do górnej części wybieranie Operacji bankowej.
- Do widoków Rozliczeń cesji dodano przenoszenie ID oraz statusu płatności transakcji pochodzących z Szybkich płatności.
- Poprawiono błąd pojawiający się w sytuacji, gdy w pliku CSV była tylko jedna pozycja, miała zgodny identyfikator, ale niezgodną kwotę.
- Do okna rozliczania z plikiem CSV dodano przycisk Anuluj.
- Na potrzeby rozliczeń zwrotów z wykorzystaniem pliku CSV wprowadzono następujące nowości:
- W oknie rozliczeń z plikiem CSV dodano znacznik "Nie wyliczaj prowizji", który pozwala na pominięcie wyliczania prowizji gdy operacja bankowa nie jest rozliczona w pełni z powiązanymi rozrachunkami.
- Na rozrachunkach typu zobowiązanie dodano możliwość zdefiniowania Identyfikatora płatności oraz Identyfikatora statusu płatności (dla PAYU).
- Dodano możliwość wczytywania wielu plików CSV, z wielu okresów, osobnych dla wpłat i zwrotów.
- Do rozliczeń poprzez plik CSV dodano kojarzenie zobowiązań dotyczących zwrotów poprzez ID płatności.
- Do operacji "Rozlicz - cesją" dodano możliwość określenia daty oraz kwoty rozliczenia.
- Dodano możliwość poprawiania danych podmiotu na rozrachunkach cesyjnych, które powstały poprzez opcję Rozlicz -> cesją.
- W oknie rozliczeń z plikiem CSV poprawiono przeliczanie prowizji w przypadku gdy pozycje z pliku zawierają kwoty prowizji.
- Do okna rozliczeń z plikiem CSV dodano opcje usuwania oraz przywracania powiązania z rozrachunkami.
- Do zakładki Rozrachunki w Informatorze o kliencie dodano kolumnę "Cesyjny".
- Na liście rozrachunków w module Rozliczenia cesji dodano możliwość szybkiego ustawienia Identyfikatora płatności.
- Poprawiono komunikowanie błędów przy rozliczeniach plikiem CSV.
- Dodano możliwość łatwiejszej edycji numeru dokumentu. Od wersji bieżącej udostępniono polecenie "Ustaw numer ręcznie", z przypisanym skrótem "Ctrl+E" (skrót działa wyłącznie w kontrolce numeru dokumentu).
- W obsłudze fiskalizacji dokumentów poprawiono domyślne mapowania przedpłat tak, aby odzwierciedlały sposób zapłaty wynikający z formy dokonania przedpłaty.
- W danych dokumentów do dekretacji poprawiono brak ustawiania znacznika JPK_FP po fiskalizacji do dokumentów. Błąd występował, gdy ustawiony sposób odbioru dokumentów w księgowości był inny niż "lokalny".
- Poprawiono błąd uciekającego fokusa w oknie podglądu e-faktury, które opcjonalnie pokazywane jest po zapisie dokumentu, a przed jego wysłaniem.
- W menu kontekstowym dla zdefiniowanych numeracji uzupełniono brakujące operacje.
- Podczas wyliczania korekt kosztów handlowych oraz magazynowych (zarówno na formatce jak i w czasie wyliczania raportu "Podliczenie okresu") poprawiono brak respektowania timeoutu zapisanego w rejestrze systemowym.
- Zmiany w Automatyzacji:
- Dodano nowy obiekt automatyzacji: Cennik