Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz nexo – Jak dodać przychód KPiR?

Ostatnia modyfikacja: 27.07.2023

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: KPiR

Przychód KPiR to jeden z podstawowych rodzajów zapisów w KPiR.

Zapisy te biorą udział w wyliczeniu wartości deklaracji podatkowych. W przypadku istnienia zdefiniowanej struktury właścicielskiej obejmującej wspólników z różnym udziałem w firmie, zapisy tego typu są ujmowane w deklaracjach w proporcji wynikającej z udziałów. Aby dodać przychód KPiR, należy:

1. Przejść do modułu KPiR.


2. Wybrać z górnego menu Dodaj – Przychód.


3. W sekcji Opis zdarzenia należy wprowadzić dane dotyczące ewidencjonowanej operacji gospodarczej, które wymagane są rozporządzeniem w sprawie prowadzenia KPiR. Są to m.in.:

  • Numer dokumentu – na jego podstawie rejestrowana jest transakcja.

  • Data zdarzenia – określa datę dokonania takiej transakcji bądź datę zestawienia sprzedaży dziennej. Domyślnie data ta podpowiadana jest na podstawie daty aplikacyjnej.

  • Podmiot – pole to można wypełnić, jeżeli ewidencjonowany jest dokument (np. paragon imienny), na którym określony został odbiorca.  

  • ​Opis – należy podać określenie, czego transakcja bądź zestawienie zbiorcze dotyczy. Jeżeli dany opis jest często wykorzystywany, można jego wartość zdefiniować w słowniku opisów gospodarczych do dalszego użytku.


4. W zapisach typu przychód KPiR należy ujmować zdarzenia związane z uzyskaniem przychodu, np. faktury sprzedaży, paragony, przychód z tytułu wykonania usług itp. 

  • Data zapisu – określa datę, pod którą dany zapis zostanie ujęty w KPiR. Wyznacza ona również kolejność zapisów oraz decyduje o ujęciu w rozliczeniach deklaracji.

  • ​Lp. – pole informujące o tym, jaki numer pozycji dla KPiR zostanie wygenerowany dla danego zapisu.

Pola związane z wartością ewidencjonowanej operacji – zgodnie z wymogami prawnymi, wartości powinny być wprowadzane w PLN. Wartość zdefiniowana w polu Inne nie bierze udziału w wyznaczaniu przychodu i rozliczeniach deklaracji podatkowych. Można w niej wpisywać wydatki, przychody odnoszące się do kolejnych okresów rozliczeniowych.


5. Po naciśnięciu klawiszy Ctrl+D lub z górnego menu Zapis powiązany można wywołać zakładkę VAT, która umożliwia wprowadzenie zapisu powiązanego VAT.​


Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki