Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Subiekt 123 – Jak skonfigurować automatyczne wystawianie faktur cyklicznych?

Ostatnia modyfikacja: 09.05.2022

Program: Subiekt 123

Kategoria: Dokumenty



​W programie Subiekt 123 istnieje możliwość skonfigurowania cyklicznego wystaw​​​iania faktur (np. co miesiąc). Jest to przyd​atna opcja w sytuacji, kiedy regularnie, co jakiś okres jest klientowi wystawiana faktura na jakąś stałą usługę lub towar. W celu skonfigurowania takich faktur należy:

1. Z listy modułów wybrać Sprzedaż – Faktury cykliczne, a następnie klik​nąć symbol + w prawej górnej części modułu.


2. W następnym kroku zostanie otworzony szablon nowej faktury cyklicznej. Tutaj należy wprowadzić:

  • Nazwę szablonu – dowolna nazwa umożliwiająca łatwą identyfikację,
  • Harmonogram – wybrać jeden z dostępnych okresów,
  • Dzień wygenerowana – w zależności od harmonogramu należy wprowadzić dzień, w którym zostanie wystawiona faktura. Dla tygodniowego jest to dzień tygodnia (poniedziałek, wtorek itd.), dla miesięcznego dzień miesiąca (np. 10. dzień miesiąca), a rocznego konkretna data
  • Wystawiaj do – dzień, w którym najpóźniej ma zostać wystawiona faktura,
  • Wystawiaj co N miesięcy – wpisać, co ile miesięcy ma być wystawiana faktur,
  • Powiadamiaj mnie emailem – po zaznaczeniu tego znacznika zostanie wysłana wystawcy wiadomość email na dzień przed wystawieniem oraz w dniu wystawienia faktury,
  • Wystawiaj – parametr pozwala określić, czy dokument ma być wystawiany zgodnie z wyznaczoną datą, dzień roboczy przed wyznaczoną datą, czy dzień roboczy po wystawionej dacie,
  • Klient – wskazać kartotekę klienta, dla którego wystawiane mają być faktury,
  • Miejsce wystawienia – miejscowość wystawienia faktury,
  • Wysyłaj faktury emailem do Klienta – po wystawieniu faktury zostanie ona wysłana na adres email klienta.

​​

3. Następnie na​​leży wprowadzić Pozycje towarowe wraz z cenami, które będą widnieć​ na fakturach, wybrać Formę i Termin płatności oraz istnieje możliwość włączenia Mechanizmu podzielonej płatności, a także Automatycznego wprowadzenia płatności.



4. Następnie należy wskazać Rachunek bankowy, Osobę wystawiającą, opcjonalnie Opis dokumentu oraz Osobę odbierającą dok​ument. Po wprowadzeniu wszystkich danych szablon faktury zapisać.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki