Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Przekroczenie czasu oczekiwania na odpowiedź serwera

Ostatnia modyfikacja: 21.03.2023

Program: Gestor nexo, Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Subiekt nexo

Kategoria: Pomoc techniczna

​W niektórych przypadkach program nie będzie w stanie wykonać przez nas poleconych poleceń czy wczytać wybranych informacji. Dzieje się tak ze względu na to, iż przy wczytywaniu dużego zakresu danych serwer nie jest w stanie ich przetworzyć w oczekiwanym przez program czasie. Domyślnie jest to 30 sekund.

Problem ten może się pojawiać przy:

  • Wyliczaniu raportów

Aby rozwiązać ten problem, należy wybrać jedno z dwóch rozwiązań:

Rozwiązanie A 

1. Zmniejszyć zakres danych do przetworzenia przykładowo zawężając okres wyliczania zestawienia, którego wyliczenie się nie powiodło.

Wpisów w rejestrze nie zaleca się dodawać bez wiedzy informatycznej. W tym celu zalecamy kontakt z lokalnym serwisantem​ lub ​informatykiem.


Rozwiązanie B

1. Na klawiaturze kliknąć kombinację klawiszy WIN+R lub przejść przez Menu start – Uruchom. W otwartym oknie w polu Otwórz należy wpisać regedit, a następnie kliknąć OK.

 

2. Odnaleźć ścieżkę Komputer\HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\InsERT nexo i dodać nową wartość DWORD (32bit).

 

 

3. Nową wartość należy nazwać: ReportsTimeout, wybrać system dziesiętny, a w polu Dane wartości wpisać maksymalną liczbę sekund, jaką program będzie przetwarzał dane np. 180 sekund.

Wartość to czas oczekiwania w s. 0 – maksymalny czas oczekiwania (2^32-1 s). Po zakończeniu operacji należy ponownie uruchomić program.

 

Wyłączenie czasu oczekiwania może niekorzystnie wpływać na działanie programu – jeśli serwer nie odeśle informacji np. na skutek awarii, program będzie nieustannie czekać na odpowiedź.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki