e-Pomoc techniczna
Subiekt nexo – Jak dodać formę płatności za pobraniem?
Program: InsERT nexo, Subiekt nexo
Kategoria: Formy płatności, Konfiguracja
Program Subiekt nexo posiada szereg domyślnych Form płatności, które mogą być wybrane na dokumentach sprzedażowych i zakupowych. Mogą być wykorzystywane również w zamówieniach i zleceniach. Na ich podstawie program określa, czy tworzyć dokumenty kasowe, czy bankowe. W przypadku wyboru odroczonej Formy płatności, program traktuje dokument, jako nierozliczony i nie tworzy dodatkowych dokumentów kasowych i bankowych.
Typ płatności Płatność za pobraniem / kredyt nie jest rejestrowany w kasie. Płatności tego typu mają jedynie swoje odzwierciedlenie w ewidencji rozrachunków, gdyż dokonywana zostaje cesja płatności z klienta na wskazany podmiot cesyjny. Podmiotem tym może być np. centrum kredytowe lub firma kurierska. Typ ten wymaga określenia waluty, wskazania podmiotu cesyjnego oraz terminu płatności, jaki jest przewidziany dla podmiotu cesyjnego.
Poza podstawowymi formami płatności, które są dołączone do programu Subiekt nexo, użytkownik może tworzyć swoje własne. Aby to zrobić, należy:
1. Przejść do modułu Konfiguracja – Formy płatności i kliknąć górne menu Dodaj.
2. Uzupełnić Nazwę, wybrać Typ płatności: Płatność za pobraniem / Kredyt, Walutę, następnie rozwinąć listę w polu Podmiot cesyjny i kliknąć Lista.
3. Wybrać odpowiedni Podmiot cesyjny (np. centrum kredytowe lub firma kurierska) i zatwierdzić przyciskiem Wybierz.
4. Zapisać formę płatności.
Po zapisaniu gotowej formy płatności Za pobraniem można wykorzystać ją na dokumentach programu Subiekt nexo.
Mając stworzoną Formę płatności typu Za pobraniem, warto zapoznać się dodatkowo z poniższym tematem e-Pomocy technicznej: