e-Pomoc techniczna
Co ustawić w Informacjach o sklepie, znajdujących się w Ustawieniach podstawowych vendero?
Program: vendero
Kategoria: Konfiguracja
Jednym z pierwszych kroków do wykonania podczas zakładania witryny na systemie vendero jest uzupełnienie Informacji o sklepie. Program domyślnie pobiera je podczas procesu kreacji witryny (uruchomienia kreatora) z danych podmiotu widocznych w programie sprzedażowym Subiekt.
Określenie informacji o sklepie, to jeden z kroków przewodnika umożliwiającego samodzielne założenie e-sklepu od początku do końca. Uruchom e-sklep w aplikacji vendero dzięki Tutoriale InsERT – przewodniki krok po kroku i zrealizuj swój cel w sieci.
Wszystkie tak wprowadzone dane zostają zaczytane właśnie do zakładki Informacje o sklepie, choć istnieje możliwość ich modyfikacji - za wyjątkiem adresu witryny na pasaz24.pl, którego zmienić nie można bez usunięcia strony.
Logując się do Panelu Administracyjnego vendero wspomniane parametry ustawić można poprzez Ustawienia - Ustawienia podstawowe, gdzie znajduje się kilkanaście pól w dwóch kolumnach. I tak zaczynając od lewej strony w vendero wyświetlane są następujące pola:
- Pole Branża jest dostępne z poziomu kreatora vendero i decyduje o tym, w jakim miejscu na pasaz24.pl będzie wyświetlana dana firma. Jest to pole, które w każdym momencie można zmienić.
- Pole Nazwa sklepu pobierane jest domyślnie z nazwy podmiotu na liście w programie sprzedażowym Subiekt. Oczywiście (również podczas pracy kreatora) istnieje możliwość jego edycji. Należy przy tym pamiętać, że jest ono wykorzystywane m.in. przez wtyczki dotyczące SEO, które Nazwę sklepu wykorzystują do wspomagania wyszukiwania oraz widget Dane kontaktowe automatycznie dodawany w zakładce Kontakt na stronie. Należy przy tym pamiętać, że edycja wspomnianych informacji nie nadpisuje ich automatycznie we wspomnianym widgecie.
- Pola Nazwa firmy oraz Pełna nazwa firmy są polami informacyjnymi, które domyślnie nie są pobierane w żadne inne miejsca programu. Pierwsze ich zaczytanie odbywa się również podczas przejścia kreatora z odpowiadających im miejsc w Subiekcie.
- Pole Numer telefonu pobierane jest domyślnie z danych podmiotu sprzedażowego - podobnie jak Nazwa sklepu jego zawartość jest wprowadzona do Danych kontaktowych w zakładce Kontakt. Również jak ma to miejsce w przypadku Nazwy sklepu jego zawartość nie jest automatycznie aktualizowana we wspomnianym widgecie.
- Pole Numer faxu jest pobierane dla celów informacyjnych z odpowiadających mu pól w programie sprzedażowym. Nie jest automatycznie wykorzystywane przy wyświetlaniu strony.
- Pole E-mail jest pobierane z podstawowego adresu z Subiekta i przesyłane zarówno do widgetu Dane kontaktowe, który zachowuje się podobnie, jak zostało to wskazane powyżej. Należy przy tym pamiętać, że pomimo jego uzupełnienia w module Ustawienia - Konta e-mail, w polach Lista adresów e-mail: Powiadomienia o nowym zamówieniu oraz Zapytanie ofertowe informacje należy uzupełnić ręcznie, korzystając z przycisku Popraw, wstawiając do nich preferowany adres mailowy. Może on być ten sam lub też inny niż ten, wprowadzony w Danych kontaktowych.
- Pole Numer rachunku bankowego również jest przesyłane podczas przejścia kreatora. Oczywiście pobierany jest podstawowy rachunek bankowy, zakładając, że jego domyślną walutą są złotówki. Podczas pierwszego przejścia na zakładkę Panelu Administracyjnego Ustawienia - Ustawienia podstawowe - Informacje o sklepie system waliduje poprawność numeru rachunku. W przypadku, gdy będzie on niepoprawny, program nie pozwoli go zapisać. Dodatkowym miejscem, gdzie wspomniane dane są wykorzystywane, jest Forma płatności Przelew pieniężny, znajdująca się w Ustawienia - Płatności. Podczas pierwszej konfiguracji przelewu w programie pola nazwa i numer rachunku bankowego pobrane zostaną z odpowiadających im danych w Subiekcie.
Po prawej stronie Informacji o sklepie znajdować się będzie kilka innych, dodatkowych pól:
- Pola Ulica, Numer budynku, Numer lokalu, Kod pocztowy oraz Miejscowość są domyślnie również pobierane z Subiekta i służą do uzupełnienia widgetu Dane kontaktowe.
- Pole Kraj również pobiera informację z systemu sprzedażowego, jednak nie jest ona automatycznie pobierana w żadne miejsce na stronie.
- Pole Zasięg terytorialny pozwala na uzupełnienie informacji o tym, na jakim obszarze ma funkcjonować sklep. Program nie kontroluje tutaj zawartości wspomnianego pola - może to być kraj, województwo, powiat, część świata etc. Walidowane jest jednak jego uzupełnienie - nie może być ono pozostawione jako puste.
- Pole Wybierz ikonę dla Twojego sklepu to tzw. favicony, czyli ikony wyświetlane w górnej części większości przeglądarek. Ich dodawanie i funkcje zostały opisane w osobnym temacie e-Pomocy.