Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

InsERT nexo – Jak przyznać uprawnienia do korzystania z KSeF dla biura rachunkowego?

Ostatnia modyfikacja: 14.12.2023

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo

Kategoria: KSeF

​​Krajowy System e-Faktur (KSeF) operuje na modelu poświadczeń, co oznacza, że użytkownik musi przejść proces uwierzytelnienia (logowania) i autoryzacji w systemie. Po skutecznym uwierzytelnieniu osoba zalogowana może mieć dostęp do funkcji KSeF, umożliwiających przeglądanie, wystawianie i odbieranie faktur w formie ustrukturyzowanej. W systemie może działać podmiot uprawniony przez danego podatnika na przykład biuro rachunkowe lub określona osoba fizyczna.

Aby nadać uprawnienia do korzystania z KSeF dla biura rachunkowego należy:

1. Przejść na stronę Ministerstwa Finansów i kliknąć Aplikacja Podatnika KSeFZal​​oguj się. ​​


2. Uzupełnić NIP firmy i wybrać przycisk Uwierzytelnij.


3. Wybrać sposób logowania – Profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany.


4. Po zalogowaniu do systemu, w menu po lewej stronie wybrać UprawnieniaNadaj uprawnienie.


5. Potwierdzić klikając Dalej.


6. Wskazać stosowne uprawnienia.


7. Uzupełnić NIP biura rachunkowego i podać jego pełną nazwę.


8. Wskazać uprawnienia i kliknąć Nadaj uprawnienie.


Po pomyślnym nadaniu uprawnień wyświetlony zostanie stosowny komunikat.


Po pozytywnym zatwierdzeniu wniosku biuro rachunkowe otrzyma dostęp do korzystania z KSeF klienta biura rachunkowego np. generowania tokenu umożliwiającego ​uwierzytelnienie w KSeF. Więcej informacji na ten temat znajduje się w poniższym artykule e-Pomocy technicznej.

Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki