e-Pomoc techniczna
InsERT nexo – Automatyczne generowanie plików wymiany do płatnika za pomocą modułu Automatyzacja
Program: Gratyfikant nexo, InsERT nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo
Kategoria: Automatyzacja, Deklaracje ZUS
Moduł Automatyzacja pomaga w zautomatyzowaniu procesów w firmie. Użytkownik może np. zaplanować, aby w ślad za każdym utworzonym dokumentem handlowym, ofertą, umową lub zleceniem serwisowym powstawało działanie – był wysyłany e-mail lub wiadomość SMS. Automaty domyślnie są pogrupowane według typów obiektów. Aby dodać nowy automat, który po zapisaniu Deklaracji rozliczeniowych ZUS będzie generował plik wymiany do Płatnika, należy:
1. Przejść do modułu Ewidencje dodatkowe – Automatyzacja i kliknąć Dodaj – Automat.
2. Nadać nazwę automatu i wprowadzić moment uruchamiania obiektu Po zapisaniu obiektu – Deklaracja rozliczeniowa.
3. W sekcji Warunki wykonania dodać warunek Obiekt został dodany (pierwsze zapisanie).
4. Jako Czynności do wykonania wprowadzić Generowanie pliku wymiany do Płatnika. Kliknąć Wybierz w celu wskazania folderu, w którym przechowywane będą generowane pliki.
5. Wskazać ścieżkę według własnych preferencji i kliknąć Wybierz folder.
5. W sekcji Szczegóły wykonania wprowadzić ustawienia dotyczące sposobu wykonania, wykonawcy czynności i momentu wykonania automatu. Opcjonalnie umożliwić wykonywanie ręczne w module dla ról. Zapisać automat.