e-Pomoc techniczna
Rachmistrz nexo – Jak uwzględnić okresy zawieszenia działalności przy wyliczaniu podstawy składki zdrowotnej?
Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo
Kategoria: Deklaracje ZUS
Aby zdefiniować okres, dla którego składka zdrowotna nie jest opłacana, należy:
1. Z listy modułów wybrać Księgi pomocnicze – Wspólnicy. W module Wspólnicy z menu programu wybrać opcję Popraw znajdującą się nad tabelką.
2. Na zakładce Dane ubezpieczonego dodać nowy zapis z odznaczoną opcją naliczania składki zdrowotnej.
W przypadku wznowienia działalności należy dodać kolejny okres analogicznie do kroku poprzedniego, zaznaczając naliczanie składki zdrowotnej.
Informacje związane z zawieszeniem działalności można uzupełnić w danych Mojej Firmy.
Należy pamiętać, że dane w tych polach mają charakter informacyjny i nie mają wpływu na podstawę ubezpieczenia zdrowotnego.