Programy dla firm - InsERT
Wróć do wyszukiwarki

e-Pomoc techniczna

Rachmistrz nexo – Jak uwzględnić okresy zawieszenia działalności przy wyliczaniu podstawy składki zdrowotnej?

Ostatnia modyfikacja: 10.01.2023

Program: InsERT nexo, Rachmistrz nexo

Kategoria: Deklaracje ZUS

Aby zdefiniować okres, dla którego składka zdrowotna nie jest opłacana, należy:

1. Z listy modułów wybrać Księgi pomocnicze – Wspólnicy. W module Wspólnicy z menu programu wybrać opcję Popraw znajdującą się nad tabelką.


2. Na zakładce Dane ubezpieczonego dodać nowy zapis z odznaczoną opcją naliczania składki zdrowotnej.



W przypadku wznowienia działalności należy dodać kolejny okres analogicznie do kroku poprzedniego, zaznaczając naliczanie składki zdrowotnej.



Informacje związane z zawieszeniem działalności można uzupełnić w danych Mojej Firmy​

Należy pamiętać, że dane w tych polach mają charakter informacyjny i nie mają wpływu na podstawę ubezpieczenia zdrowotnego.




Czy artykuł był pomocny?TAKNIE

Dlaczego artykuł oceniasz jako nieprzydatny?

Dziękujemy za opinię
drukujWróć do wyszukiwarki